POP-APP. International Conference

POP-APP. International Conference on description, conservation and use of movable books

27-28 febbraio 2020 – Palazzo Barolo, Torino (Via Corte d’Appello 20/C)

Nell’ambito delle iniziative POP-APP 2020, la Fondazione Tancredi di Barolo organizza un convegno dedicato ai temi della descrizione, conservazione e valorizzazione del patrimonio culturale dei libri animati. Si tratta della prima conferenza internazionale realizzata in Italia dedicata al libro animato antico, moderno e contemporaneo.
Discuteranno intorno alle tematiche del convegno 30 relatori italiani e stranieri, provenienti dal mondo accademico e da istituzioni nazionali attive nell’ambito della descrizione bibliografica, della conservazione e del restauro.
Il tema della valorizzazione verrà esplorato evidenziando le potenzialità didattico-educative, le sperimentazioni digitali, le realizzazioni dei pop up designer contemporanei e – sul piano storico – le relazioni con il precinema.

As part of the POP-APP 2020 initiatives, the Fondazione Tancredi di Barolo organizes a conference dedicated to the themes of description, conservation and enhancement of movable books. It is the first international conference created in Italy, dedicated to the ancient, modern and contemporary animated book. Thirty Italian and foreign speakers from the academic world and national institutions active in the field of bibliographical description and conservation will discuss the themes of the conference. Enhancement/use of such books will be explored by highlighting their didactic-educational potential, digital experimentations, the achievements of contemporary pop up designers and – on a historical level – their relationship with pre-cinema.

Il Convegno è a ingresso libero fino a esaurimento posti, previa registrazione online.
Per iscriversi cliccare su “Iscriviti al Convegno”.
La registrazione è valida per i due giorni del Convegno. In caso di partecipazione parziale, si prega di scrivere a info@fondazionetancredidibarolo.it

Registration is free, but must be booked in advance, up to availability of seats.
Online registration, click on “Register for the Conference”.
Registration is valid for both days. In case of one day participation, please write to info@fondazionetancredidibarolo.it